ویژگی های یک پرستار کودک خوب چیست؟

ویژگی های یک پرستار کودک خوب چیست؟

همانطور که می‌دانید مراقبت از نوزاد و کودک کار حساس و پیچیده‌ای است، به همین دلیل یک پرستار کودک خوب باید ویژگی‌های قابل قبولی داشته باشد. در صورتی که پرستار مناسبی را برای کودک خود استخدام کنید، همواره یک مراقب مهربان و دلسوز در کنار فزرند شما وجود دارشته که می‌تواند برای کودک محیطی شاد، امن و پویا را فراهم کند. در ادامه ویژگی‌های یک پرستار خوب و مورد اعتماد را بررسی خواهیم کرد.

چگونه یک پرستار کودک خوب استخدام کنم؟

پرستار نوزاد و کودک باید ذهن خلاقی داشته باشد تا بتواند برای کودک فعالیت‌های جذاب و جالبی را تدارک ببیند. علاوه بر آن پرستار باید صبور، مهربان، با حوصله و شوخ طبع باشد تا بتوامند با کودک ارتباط موثری برقرار کند. یکی از مهمترین مزایای استخدام پرستار نوزاد و کودک در منزل، دریافت خدمات بهتر برای مراقبت و نگهداری از بچه است.

قابل اعتماد و مسئولیت پذیر

مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌ یک پرستار کودک خوب، مسئولیت پذیر بودن است. پرستار باید به والدین و کودک احساس امنیت بدهد تا قابل اعتماد باشد. در صورتی که والدین حس کنند که پرستار از فرزندشان با دقت و به خوبی مراقبت می‌کند، آن وقت یه پرستار اعتماد می‌کند. مورد اعتماد خواهید بود. پرستار باید تمام فعالیت‌هایی که برای کودک خطرناک است را بداند و اجازه ندهد کودک آن‌ها را انجام دهد.

پرستار کودک خوب

وقت شناس

یک پرستار کودک خوب باید برای زمان والدین ارزش قائل باشد. اگر پرستار دیر برسد، ممکن است دیگر برای والدین قابل اعتماد نباشد. یک پرستار کودک خوب به حرفش پایبند بوده و وقت شناس است و تمام تلاشش را می‌کند که سر موقع برای کار حاضر شود. در صورتی که بنا به دلایلی پرستار نتوانست به موقع برسد، حتما باید با والدین تماس بگیرد.

مهربان بودن

یک پرستار مهربان با کودک سخاوتمند، ملاحظه کار، دوستانه و همدل رفتار می‌کند. در صورتی که می‌خواهید ارتباط خوبی با کودک برقرار کنید باید با آن‌ها مهربان باشید. توجه داشته باشید که پرستار برای کودکی که از آن مراقبت می‌کند الگو می‌باشد، به همین دلیل رفتار پرستار با کودک بسیار مهم است.

یک پرستار باید رفتار مهربانی با کودک داشته باشد تا کودک با او احساس راحتی کند. کودک نباید نگران قضاوت و یا انتقاد از جانب شما باشد تا آزادی بیان داشته باشد. توجه داشته باشید که مهربان بودن به معنای این نیست که کودک می‌تواند هرکاری انجام دهد. پرستار در کنار مهربان بودن باید محدودیت‌هایی نیز داشته باشد.

در حقیقت وقتی پرستار رفتار خوبی با کودک داشته باشد، کودک مو را یک فرد منصف در نظر می‌گیرد، در نتیجه تربیت او آسان‌تر خواهد بود. پرستار باید رفتار غلط کودک را با مهربانی و ملایمت به کودک گوشزد کند.

استخدام پرستار در منزل

برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس‌های زیر تماس حاصل نمایید.

۰۲۱-۴۴۳۸۰۱۷۲۰۲۱-۴۴۳۸۰۸۹۵

۰۹۱۲-۵۴۶۱۷۲۹۰۹۱۲-۴۶۲۲۵۹۶

صبور بودن

صبور بودن یکی دیگر از ویژگی‌های یک پرستار کودک خوب است. پرستار باید در برابر کودکی که دائم سوال می‌پرسد صبور باشد. صبور بودن با کودک باعث می‌شود تا آن‌ها به پرستار اعتماد کنند و حرفشان را گوش دهند. اغلب کودکان آنچه را که پرستار می‌گوید را گوش می‌دهند، ولی اگر گوش نداد باید با ملایمت به او تذکر داد.

داشتن تجربه و مهارت

داشتن تجربه فقط به نگهداری از کودک در محل کار مربوط نمی‌شود، در صورتی که پرستار دوره نگهداری از کودک را گذرانده باشد و یا از برادر یا خواهر خود نگهداری کرده باشد نیز تجربه‌ای خوب در این زمینه محسوب می‎شود. در صورتی که پرستار کودم با تجربه باشد، به سادگی، با هر موقعیت دشوار یا غیرمعمولی که به آن برخورد می کند، مقابله می کند. تجربه معمولاً مربوط به سن پرستار کودک و تعداد سالهای پرستاری از کودک است پس بهتر است برای پیدا کردن پرستار نوزاد و کودک در منزل سراغ یک پرستار با تجربه بروید.

خلاق و بازیگوش

پرستاری که تخیل قوی داشته باشد و بازیگوش و خلاق باشد می‌توان با کودکان ارتباط برقرار می‌کرد و برای انجام بازی‌ها، فعالیت‌های خلاقانه و کارهای دستی به آن‌ها کمک می‌کند. همچنین اغلب والدین پرستار کودک خوب و خلاقی را می‌خواهند که برای کودکشان یک تجربه سرگرم کننده و فعال ایجاد کنند،به جای اینکه بگذارد کودکان در کل شب جلوی تلویزیون باشد.

چگونه یک پرستار کودک خوب استخدام کنم؟

کودکان تخیل قوی دارند که از این تخیل می‌توان برای ایجاد ذهن فعال و تحریک خلاقیت استفاده کرد، به همین دلیل یک پرستار خوب باید بتواند کمی کودکانه رفتار کند و مطابق با ایده‌های کودک با او بازی کند تا با کودک ارتباط موثری برقرار می‌کند. علاوه بر آن زمانی که ایده‌های کودکان برای بازی کردن تمام می‌شود، پرستار کودک بهتر است پیشنهادات سرگرم کننده و خلاقانه به کودک بدهد.

انعطاف پذیر

یک پرستار کودک خوب باید بتوانید با شرایط و نیازهای مختلف سازگاری داشته باشد. بعضی مواقع امکان دارد به دلایل مختلفی مانند ترافیک، والدین دیرتر از ساعت مشخص شده به خانه بازگردند. پرستار نوزاد باید با این شرایط سازگار باشد و انعطاف پذیر باشد. علاوه بر آن در مواردی از قبیل برنامه‌های والدین،
نرخ‌های پرداخت و سایر موارد نیز باید انعطاف پذیر بود.

اعتماد به نفس بالا

والدین و کودکان ابتدا نحوه عملکرد و ظاهر پرستار را بررسی کرده و مورد قضاوت قرار می‌دهند، در نتیجه باید زمان ملاقات با آن‌ها به توانایی‌ها و دانش خود اطمینان کامل داشته باشید. یک پرستار کودک خوب باید خونگرم، با اعتماد به نفس و پر حرف باشد تا به راحتی با کودکان ارتباط برقرار کند. اگر پرستار فرد خجالتی باشد، بچه‌ها دیرتر با او ارتباط برقرار کرده و دیرتر با او صمیمی می‌شوند. پرستار نوزاد و یا کودک باید بتواند فردی با اعتماد به نفس باشد و رفتار دوستانه‌ای با کودک داشته باشد.

ویژگی‌های یک پرستار کودک عالی

خوش برخورد و مودب

از دیگر ویژگی‌های مهمی که هر پرستار کودک خوب باید آن را داشته باشد، مودب و خوش برخورد بودن پرستار است. توجه داشته باشید که پرستار یکی از الگوهای کودک بوده و رفتار او بر روی رفتار کودک تاثیر گذار است. به همین دلیل باید طوری با کودک رفتار کند که از آن انتظار دارد. به عنوان مثال یک پرستار نوزاد خوب باید موارد ساده‌ای همچون گفتن تشکر و لطفا را رعایت کند. همچنین باید آداب سفره را هنگام غذا خوردن با کودک رعایت کند. مودب بودن موارد همچون احترام به حریم خصوصی کودک، دست زدن به وسایل شخصی و باز نکردن کمد و کشوهای کودک بدون اجازه او را شامل می‌شود.

نتیجه گیری

در این مقاله ویژگی‌های یک پرستار کودک خوب را مورد بررسی قرار دادیم تا بهترین پرستار را برای کودک خود استخدام کنید. پرستاریاب با کادری مجرب و متخصص به صورت شبانه روزی آماده رساندن بهترین خدمات به شما عزیزان برای انتخاب بهترین پرستار در کلیه مناطق تهران و کرج می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *