وظایف پرستار کودک در منزل

پرستار کودک عموما از بچه‌ها در منزل شخصی افراد مراقبت می‌کند. مسئولیت‌ها و وظایف پرستار کودک در منزل با توجه به سن کودکان متفاوت خواهد بود. مراقبت از کودک در سنین بالاتر وظیفه پرکردن اوغات فراغت، بازی و آموزش وی نیز به سایر وظایف مراقب اضافه خواهد شد.

در سنین کمتر

تعویض پوشک،

نظافت ،

استحمام،

غذا دادن

و….

بر عهده پرستار نوزاد میباشد.

در صورتیکه کودک دارای مشکل جسمی خاص و بیماری خاصی باشد، پرستارانی که دارای اطلاعات پزشکی و مدرک هستند می‌توانند پروسه درمان را در منزل همراه با آموزش و مراقبت به عهده بگیرند.

یکی از ویژگی های بارز شخصیتی پرستاران کودک صبوری و مهر و محبت فراوان است. این افراد از کودکان همچون فرزند خود مراقبت نموده و تلاش در پرورش عالی آنها خواهند داشت.

علاوه بر این شما می توانید عادات خاص کودک را با وی درمیان گذاشته، طبق اصول تربیتی رفتار نماید.

همکاری مراقب با توجه به نیاز فرزندتان بصورت مقطعی و یا شبانه روزی تعیین می گردد.

مراقبت و نگهداری از کودک

مراقبت و نگهداری از کودک، برقراری یک ارتباط دوستانه و صمیمی با کودکان یکی از مهمترین وظایف پرستاران کودک می‌باشد. این موضوع باعث می‌شود تا فرزند دلبند شما کمتر خلا عاطفی عدم حضور شما را احساس کند.

استحمام کودک و رسیدگی به نظافت شخصی

یکی از مهمترین وظایف پرستار کودک حمام کردن کودک و رسیدگی به نظافت شخصی وی می‌باشد. این مورد در خصوص نوزادان شامل شستشو و تعویض پوشک کودکانی که راه می‌روند.

دستشویی بردن

حمام

همراهی بچه در مسواک زدن

تمیز کردن دندان‌ها می‌باشد.

انجام امور خانه و خدمتکاری در منزل

مراقب علاوه بر نگهداری از کودک، تهیه غذای مناسب و مقوی برای کودک و آماده‌سازی شیرخشک برای نوزادان را به عهده دارد. مراقب در وعده های غذایی مشخص به کودک کمک می‌کند تا غذای خود را میل کند و در مرتب کردن خانه و آشپزخانه همراهی می‌کند.

بازی کردن و پر کردن اوقات فراغت کودک

یکی از نیازهای اساسی کودکان تفریح و آموزش است. یکی از وظایف پرستار پر کردن اوقات فراغت کودک و بازی کردن و انجام کارهای آموزشی می‌باشد. پرستار کودک را به پارک می‌برد و حتی در محیط منزل سعی در سرگرم کردن وی و انجام بازی‌های آموزشی مناسب سن او خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *