ویژگی های پرستار سالمند

پرستار سالمند

ویژگی های پرستار سالمند ، اگر مشغول استخدام پرستار سالمند در منزل هستید، آیا می‌دانید چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟ اگر می‌خواهید شخصی را برای کمک در امر مراقبت از عزیز مسن خود استخدام کنید، باید به نکات مهمی قبل و حین استخدام یک پرستار سالمند مناسب توجه داشته باشید تا بهترین خدمات را دریافت کنید. در ادامه این مقاله به مواردی اشاره می‌کنیم تا در تصمیم گیری آگاهانه برای انتخاب خدمات پرستاری در منزل به شما کمک کند.

وقتی نمی‌دانید به دنبال چه چیزی بگردید، استخدام پرستار سالمند در منزل مناسب و یافتن یک مراقب برای کمک به شما یا عزیزان سالمندتان با خیالی راحت می‌تواند چالش برانگیز باشد. انواع مختلفی از مراقبان و پرستاران سالمند در منزل وجود دارند که بسته به نیازتان خدمات مختلفی را ارائه می‌کنند. بنابراین شما می‌خواهید بدانید که به کدام نوع از خدمات ما نیاز دارید، چه چیزی را باید در ارائه دهندگان خدمت واجد شرایط جستجو کنید، چگونه می‌توانید آنها را استخدام کنید و در آخر اینکه نحوه پرداخت هزینه پرستار چطور خواهد بود. ماموریت ما این است که به شما کمک کنیم پاسخ‌های مورد نیاز خود را دریافت کنید و به شما در یافتن واجد شرایط ترین و دلسوزترین مراقبت‌های سالمندان در منزل کمک کنیم.

قبل از استخدام پرستار سالمند نیازهای خود را ارزیابی کنید

وقتی تصمیم گرفتید که کجا می‌توانید پرستار یا مراقب خود را پیدا کنید، هنوز تماس نگیرید. درعوض، لیستی دقیق از وظایفی را که انتظار دارید خدمات پرستاری در منزل برای شما ارائه دهد، تهیه کنید. همچنین می‌توانید انتظارات خود را به هنگام استخدام یکی یادداشت کنید. شما باید تعیین کنید که سطح کار نیمه وقت است یا تمام وقت؟ آیا سالمند شما نیاز به خدمات شبانه روزی دارد یا خیر. آیا پرستار در خانه بماند یا می‌تواند بعد از ۵ بعد از ظهر به خانه برود؟ در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام استخدام پرستار سالمند مناسب به آنها توجه کنید:

  • وظایفی که مراقب باید انجام دهد و تعداد دفعات آن. به عنوان مثال، مراقبان سالمند باید هفتگی خانه داری انجام دهند، بیمار را به ملاقات پزشک برسانند یا به بیمار کمک کنند هر روز حمام کند.
  • اگر عزیزان شما بی‌اختیاری ادرار یا آلزایمر دارند، انواع مراقبت‌های تخصصی مراقبینی که مهارت خاصی دارند لازم است.
  • آیا شما با مراقب خانم راحت هستید یا آقا؟
  • در صورتی که سالمند شما سالم است آیا فقط نیاز یه یک همدم سالمند دارید؟

پرستار سالمند در منزل از آنجا که ساعات زیادی در روز و روزها و هفته‌ها در خانه شما زندگی می‌کنند، باید خصوصیاتی را به همراه داشته باشد که بتوانید به او اعتماد کنید. ذکر خصوصیاتی که می‌تواند باعث امنیت شما و سالمند عزیزتان شود و نسبت به یک مراقب در خانه احساس راحتی کنید، یک امر ضروری است. به عنوان مثال برخی از ویژگی‌های آنها باید صبر، استقامت، مهربانی و با شوخ طبعی باشد.

استخدام پرستار سالمند به روش نوین

بیشتر ما در گرفتن یک مراقب و استفاده از خدمات پرستاری در منزل مردد هستیم و مطمئن نیستیم که می‌تواند انتظارات ما را بر آورده کند یا خیر. اما نیاز ما به کسی که بتوان به او اعتماد کرد و کار‌ها را به دستش سپرد قابل چشم پوشی نیست. چگونه می‌فهمید که می‌توان به پرستار یا مراقب خود اعتماد کرد؟ از کجا خواهید فهمید شخصی که متقاضی کار است برای شما مناسب است؟ از کجا خواهید فهمید که آنها صبر کافی برای مراقبت از شما یا عزیزانتان را برای طولانی مدت دارند؟ قیمت پرستار سالمند در منزل چه قدر است؟

این عدم اطمینان‌ها طبیعی است. استخدام پرستار سالمند مناسب در منزل اغلب اعصاب خردکن است. با این وجود دانستن اینکه کجا و چگونه یک شخص را پیدا و استخدام کنید می‌تواند به شما کمک کند تا بر عدم تصمیم گیری در مورد مراقبت‌های خصوصی غلبه کنید.

وظایف پرستار

گذشته از روش سنتی برای یافتن یک مراقبت یا پرستار سالمند در منزل، یک روش جدید، با فن آوری و راحتی زیاد برای یافتن و استخدام مراقبان وجود دارد که می‌توانید به آنها اعتماد کنید. شما می‌توانید از طریق وبسایت یا اپلیکیشن آسانیسم ثبت سفارش خود را انجام دهید. ما با دسترسی که به موسسات متعددی داریم بهترین پرستار را متناسب با نیازتان برای شما اعزام خواهیم کرد. هم چنین پس از اعزام پرستار نیروهای پشتیبان ما از شما حمایت خواهند کرد و در صورت هر گونه عدم رضایت، در اسرع وقت مراقب برای شما تعویض خواهد شد.

روش سنتی دریافت مراقبین روندی خسته کننده است و اتلاف وقت زیادی برای شما به همراه دارد. این روش شما را ملزم به جستجوی پرستار مناسب، برقراری تماس، برنامه ریزی مصاحبه، گفتگو شخصی با مراقبان می‌کند. یافتن مورد مناسب ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها به طول انجامد. اگر وقت انجام این کار را ندارید، به راحتی می‌توانید با ما تماس بگیرید تا ما تمامی این مراحل را برایتان انجام دهیم.

نکاتی برای انجام مصاحبه حین استخدام پرستار سالمند

پس از اعزام پرستار شما باید یک مصاحبه شخصی با او داشته باشید. پیش از شروع صحبت با پرستاران یا مراقبان آمادگی لازم را داشته باشید و سوالات مورد نظرتان درباره پرستاری سالمند درمنزل را از آنها بپرسید تا پس از استخدام پرستار سالمند دچار مشکل نشوید. در اینجا برخی از موارد اصلی وجود دارد که باید هنگام مصاحبه با یک مراقب به آن توجه کنید:

  1. تناسب شخصیت: ناگفته نماند که انتخاب شخصی با شخصیتی که شما و عزیزتان از آن لذت می‌برید مهم است. این فرد قرار است وقت زیادی را با خانواده شما سپری کند و شما می‌خواهید مطمئن شوید که از لحاظ شخصیتی و فرهنگی با هم تناسب دارید.
  2. دوره‌های مرتبط، تجربیات و مدارک تحصیلی: بسیاری از مراقبان برای این مسیر شغلی کلاس‌هایی را گذرانده‌اند یا پرستارانی تحصیل کرده هم برای ارائه خدمات تخصصی به شما وجود دارند. بنابراین در حین مصاحبه، از صلاحیت و حرفه‌ای بودن آنها اطمینان حاصل کنید.
  3. داشتن صلاحیت و عدم سوء پیشینه: حین استخدام پرستار سالمند برای افزایش اطمینان و اعتماد خود، بررسی کنید که آیا او سوء سابقه دارد یا خیر. نگران این موضوع نباشید، چون پرستارانی که آسانیسم برای شما اعزام می‌کند همگی احراز هویت شده‌ و صلاحیت کافی را دارند.

همچنین شما می‌توانید سوالات زیر را به هنگام استخدام پرستار سالمند بپرسید:

  • می‌توانید کمی از تجربه کاری خود بگویید؟
  • در مورد مشاغل قبلی خود و مواردی که دوست ندارید در مورد آن می‌توانید چه بگویید؟ می‌توانید در مورد آموزش تخصصی خود بگویید؟
  • اگر سالمند بیماری دارید در مورد لیست وظایف و نیازهای ویژه مراقبت از بیمار چه می‌توانید بگویید؟ آیا می‌توانید همه موارد موجود در لیست موقعیت‌های اورژانسی بیمار را مدیریت کنید؟
  • آیا می‌توانید به فعالیت‌های احتمالی متناسب با بیمار فکر کنید؟
  • اگر هرگز بیمار شما پرخاشگر و تحریک پذیر شود، چگونه با این وضعیت کنار خواهید آمد؟
  • با توجه به تجربه شما، چه چیزی شما را در هنگام کار خوشحال می کند.

اختصاص یک برنامه ویژه مراقبت از سالمند

ارائه یک برنامه دقیق مراقبت از سالمند به پرستار برای جلوگیری از سو تفاهم و زمینه سازی روابط طولانی مدت بسیار مفید است. طرح مراقبت، بینش و ترجیحات را فراهم می‌کند و روال عادی را برای پرستار تعیین می‌کند. همچنین اسناد کتبی در مورد قوانین و انتظارات ارائه می‌شود. این موارد را ما هنگام اعزام پرستار برای شما و همچنین خودتان می‌توانید تعیین کنید:

  • تاریخچه مختصری از سالمند: سن، حرفه، همسر، سرگرمی‌ها، مذهب.
  • شرایط پزشکی و بیماری خاص: شامل داشتن بیماریهای خاص و نحوه مراقبت از آن، مانند دیابت و نحوه تزریق انسولین. همچنین سطح عملکرد شناختی یا داشتن آلزایمر در آن گنجانده شده باشد.
  • لوازم شخصی سالمند: به عنوان مثال عینک، سمعک، پروتزهای مصنوعی، عصا، واکر.
  • دارو‌ها: نام دارو، تعداد، دستورالعمل‌ها، دوز و مقدار مصرف تعیین شده.
  • تغذیه: محدودیت‌های غذایی، آلرژی‌ها، دیابت، مواد عدم استفاده از گلوتن، گیاهخواران و غیره. لیست موارد دلخواه ، مانند “از ماهی متنفر است”
  • کمک شخصی: سالمند به چه میزان و چه نوع کمکی نیاز دارد؟ (نظافت، حمام کردن، انتقال، بی اختیاری و سایر خدمات مراقبت شخصی).
  • انتقال فیزیکی: آیا مراقب با موفقیت انتقال ایمن و راحت را از تخت به ویلچر و غیره را نشان داده است؟

ادامه

  • ترجیحات سالمند: به عنوان مثال ، “فقط عصر‌ها به حمام می‌رود” یا “دوست دارد صبح زود پیاده روی قبل از صبحانه داشته باشد و بعد از ظهر چرت بزند”.
  • برنامه خانه: شامل انواع خدمات خانه داری اعم از خرید، غذا پختن و … .
  • ایمنی در منزل: دستورالعمل‌های حفظ ایمنی سالمند اینکه آیا او به تنهایی یا با افراد دیگر، یعنی بدون سرپرست مدتی بماند؟ آیا این امکان وجود دارد که سالمند با خیال راحت تنها بماند در حالی که مراقب وظایف خود را انجام می‌دهد؟
  • فعالیت‌ها: بازی‌های مورد علاقه، برنامه‌های تلویزیونی، موسیقی. آیا صرف وعده‌های غذایی از بیرون با چه دفعاتی و چه بودجه‌ای مجاز هستند؟ آیا یک برنامه منظم برای انجام تمرینات ورزشی وجود دارد؟
  • خانه داری: این طرح شامل یک لیست کامل از تمام کارهای روزانه یا هفتگی است که مراقبان باید انجام دهند.
  • انتظارات: شامل قوانین مربوط به رفتار، خانه داری و نوع رفتار با سالمند و مراقبت از اوست. هر چه قوانین واضح‌تر باشد، مشکلات کمتری نیز وجود خواهد داشت. این امر به ویژه در مواردی که سالمند داری نقص عملکرد شناختی است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین سایر مواردی که باید در هنگام استخدام پرستار سالمندبه آن توجه کنید شامل موارد زیر است:

  1. آیا لباس فرم لازم است؟
  2. ساعت کار چقدر است؟ دستورالعمل‌های مربوط به غیبت پرستار چیست؟
  3. آیا مراقبان اجازه دارند در داخل خانه مشتری بازدید کننده شخصی داشته باشند؟
  4. آیا باید ملافه‌های تخت قبل از پایان شیفت تعویض شود یا ملافه‌ها فقط باید برداشته شوند و در ماشین لباسشویی قرار گیرند؟
  5. سرپرست با کدام یک از اعضای اصلی خانواده ارتباط برقرار می‌کند؟ چند بار و در چه شرایطی؟ هنگام موارد اورژانیس مراقب می‌تواند به چه کسی اطلاعات بدهد؟

همیشه به یاد داشته باشید، مراقبان شخصی یا پرستاران سالمند در منزل باید فضایی اختصاصی برای آنها فراهم شود تا زمانی را پس از انجام کارهای خود در آن استراحت کنند. شیفت کاری و ساعت کاری آنها را منطقی تنظیم کنید زیرا آنها نیز برای انجام کارهایی که دوست دارند نیاز به صرف وقت شخصی نیاز دارند. از آنجا که مراقبت شغلی بسیار پرتنش است، اختصاص دادن زمان برای خودشان، عملکرد آنها را متعادل نگه می‌دارد و بهبود می‌بخشد. با احترام و مهربانی با مراقبینی که از عزیزان شما مراقبت می‌کنند رفتار کنید. برای استخدام پرستار سالمند مناسب با ما در ارتباط باشید. مشتاقانه منتظر تماس شما هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *