مزایای استخدام پرستار نوزاد و کودک در منزل (11 مورد)

مزایای استخدام پرستار نوزاد و کودک در منزل

امروزه برخی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که به جای اینکه فرزندشان را در مهد کودک بگذارند در خانه از او نگهداری کنند، به همین دلیل به فکر استخدام پرستار نوزاد می‌افتند. یکی از مهمترین مزایای استخدام پرستار نوزاد در منزل، دریافت خدمات بهتر برای مراقبت و نگهداری از بچه است. در صورتی که پرستار مناسبی را برای کودک خود استخدام کنید، همواره یک مراقب مهربان و دلسوز در کنار فرزند شما وجود داشته که می‌تواند برای کودک محیطی شاد، امن و پویا را فراهم کند.

فواید استخدام پرستار نوزاد در منزل

داشتن پرستار نوزاد در منزل مزایایی متعدد دیگری نیز دارد که عبارتند از:

حضور کودک در خانه خود

کودکان مخصوصا نوزادان، به محیط خانه تعلق خاطر داشته به همین دلیل بهتر است در محیط خانه خود باشند. اصلا کودکان آرامش کمتری در مهدکودک دارند. با استخدام پرستار کودک در منزل، کودن در زمان استراحت از تخت خواب و اتاق خود استفاده می‌کند. علاوه بر آن در خانه بهتر و راحت‌تر غذا می‌خود و می‌تواند با اسباب بازی‌های خود بازی کند. در محیط مهدکودک اصولا این امکانات کمتر وجود دارد. علاوه بر آن برنامه خاصی برای کودکان یک گروه سنی در نظر گرفته می‌شود که امکان دارد برای آن‌ها مناسب نباشد.

صرفه جویی در انرژی و وقت کودک و والدین

می‌توانید در صورت نیاز با پرستار کودک خود برای انجام دادن برخی از امور خانه توافق کنید تا به شما کمک کند. در نتیجه انرژی بیشتر و وقت آزادتری خواهید داشت و با خیال آسوده می‌توانید به کارهای شخصی خود برسید یا با کودک خود بازی کنید.

فواید استخدام پرستار نوزاد در منزل

داشتن برنامه‌های اختصاصی

با استخدام پرستار کودک برای فرزند خود، کودک می‌تواند برنامه اختصاصی خود را داشته باشد و بازی‌های مورد علاقه خود را انجام دهد. علاوه بر آن کودک می‌تواند به کلاس‌های فوق برنامه‌ای که به آن‌ها علاقه دارد شرکت کند.

ارائه خدمات آموزشی به کودک

پرستار کودک در از کودک به خوبی مراقبت کرد و علاوه بر آن می‌تواند خدمات آموزشی را متناسب با سن کودک به اوو آموزش دهد. توجه داشته باشید که این آموزش‌ها در هر سنی و برای هر کودکی متفاوت خواهد بود. پرستار به نوزادان چند ماهه تا کودکان 2 ساله، آموزش راه رفتن و گفتار درمانی می‌دهد و به کودکان تا 6 سالگی آموزش‌های مورد نیاز برای آماده شده و رفتن به مدرسه را خواهد داد. همچنین به کودکان 7 سال به بالا آموزش‌های درسی می‌دهند و به آن‌ها در انجام تکالیف کمک می‌کند تا در مدرسه بهتر و موفق‌تر عمل کنند.

ارائه خدمات آموزشی به کودک مزایای استخدام پرستار نوزاد

حضور پرستار کودک در موارد ضروری برای کمک به والدین

در مواقع ضروری می‌توان از پرستار کودک کمک گرفت. مخصوصا والدینی که شاغل هستند وقتی به دلایل متعددی همچون بارش برف، غیبت معلم، بیماری کودک، آلودگی هوا و غیره کودک به مدرسه نمی‌رود مجبور نیستند که از محل کار خود مرخصی بگیرد.

رفت و آمد نداشتن کودک به خارج از منزل

امکان دارد که برای والدین رفت و آمد کودک به مهد کودک وقت گیر و دشوار باشد. اگر کودک در منزل پرستار داشته باشد دیگر لازم نیست که کودک صبح زود بیدار شود و می‌تواند به راحتی در خانه صبحانه بخورد. در نتیجه استرس روزانه کودک به صورت چشمگیری با استخدام پرستار کودک در منزل کاهش پیدا می‌کند.

حضور کودک در محیط امن و سالم خانه

همانطور که می‌دانید احتمال سرایت بیماری در محیط مهد کودک‌ها بیشتر است. در صورت وجود پرستار کودک، بچه تا حد زیادی از مبتلا شدن به بیماری‌های ویروسی ایمن می‌شود. توجه داشته باشید که نوزادان سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به کودکان دارند، به همین دلیل احتمال مبتلا شدن آن‌ها به عفونت‌های ویروسی بیشتر است. در نتیجه باید اهمیت بیشتری برای استخدام پرستار نوزاد قائل شد.

رشد اجتماعی طبیعی کودک با حضور پرستار بچه

یکی از تفاوت‌های مهمی که در مورد نگهداری کودکان در خانه و در مهد کودک می‌توان به آن اشاره کرد، نوع روابط اجتماعی کودک است. یکی از وظایف پرستار نوزاد کمک به رشد اجتماعی فرزند شما است. توجه داشته باشید که ممکن است کودک در مهد کودک بدون توجه به روحیاتی که دارد با هر معاشرت کند.

همراهی پرستار بچه در مسافرت‌ها

اگر به پرستار ی که برای کودک خود استخدام می‌کنید اعتماد داشته باشید، می‌توانید از او بخواهید که با شما در مسافرت و تعطیلات همراهی کند. توجه داشته باشید که برای همراهی پرستار در مسافرت باید هزینه اضافه‌ای پرداخت کنید. با کمک پرستار می‌توانید کودک خود را به او بسپرید و از مسافرت خود لذت ببرید. در کل هزینه پرستار نوزاد و کودک به عوامل متعددی بستگی دارد.

کیفیت کاری بالاتر

با استخدام پرستار کودک در منزل، پرستار فقط از 1 با 2 کودک نگهداری می‌کند، در نتیجه بدیهی است که کیفیت کاری بالاتری نسبت به مراقبت‌های مهدکودک داشته که همزمان از چندین کودک مراقبت و نگهداری می‌کنند. علاوه بر آن پرستار در منزل وقت و انرژی بیشتری برای رسیدگی و مراقبت‌ از کودک داشته که بر روی کیفیت کار او تاثیرگذار است.

کیفیت کافی بالا از مزایای استخدام پرستار کودک

مدیریت فعالیتهای روزانه کودک

در صورتی که والدین مشغله کاری زیادی داشته باشند ولی بخواهند که کودک خود را به کلاس‌های مختلف آموزشی، ورزشی، هنری و غیره بفرستند می‌توانند پرستار مناسبی برای این کار استخدام کنند تا باری از دوش والدین برداشته شود. در کل با استخدام پرستار می‌توان فعالیت‌های روزانه کودک را بهتر مدیریت کرد.

جمع بندی

در این مقاله مزایای استخدام پرستار نوزاد و کودک را بررسی کردیم تا به شما کمک کنیم که تصمیم بگیرید یک پرستار خصوصی برای کودک خود استخدام کنید یا آن را به مهدکودک بفرستید. پرستاریاب با کادری مجرب و متخصص به صورت شبانه روزی آماده رساندن بهترین خدمات به شما عزیزان در کلیه مناطق تهران و کرج می‌باشد.

تماس با پرستاریاب

پرستاریاب با کادری مجرب و متخصص به صورت شبانه روزی آماده رساندن بهترین خدمات به شما عزیزان برای انتخاب مناسب‌ترین پرستار در کلیه مناطق تهران و کرج می‌باشد.

۰۲۱-۴۴۳۸۰۱۷۲۰۲۱-۴۴۳۸۰۸۹۵

۰۹۱۲-۵۴۶۱۷۲۹۰۹۱۲-۴۶۲۲۵۹۶

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *