خانه ایمن برای سالمندان

خانه ایمن برای سالمندان

خانه ایمن برای سالمندان :اکثر افراد بالای ۶۰ سال ترجیح می دهند در خانه ای ایمن و در کنار خانواده خود دوران پیری را تجربه کنند. افراد مسن علاوه بر مراقبت پرستار سالمند ، به شرایطی خاص در خانه نیاز دارند. سالمند باید بتواند به تنهایی و در غیاب پرستار سالمند به وسایل مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. استفاده از ابزار های کمکی نیز به پرستار سالمند در انجام وظایف کمک می کند. با کمک یک پرستار سالمند و رعایت نکات زیر می توانید خانه خود را به مکانی امن برای سالمند عزیزتان تبدیل کنید.

پرستار سالمندسرویس بهداشتی خانه ایمن

سرویس بهداشتی خانه ایمن : نصب میله های مخصوص به حرکت سالمند کمک می کند. با تکیه به این دستگیره ها امکان نشستن سالمند در حمام فراهم میگردد. بنابراین پرستار سالمند می تواند به راحتی به سالمند در حمام کردن کمک کند. استفاده از صندلی های مخصوص توالت به راحتی سالمند کمک می کند و پرستار سالمند می تواند ارتفاع صندلی را به حالت دلخواه سالمند دربیاورد.

اتاق خواب مناسب برای سالمندان

پرستار سالمند می تواند از ابزارهای مخصوص (مانند چوب های بلند مخصوص این کار) برای برداشتن وسایل از طبقات بالای کمد یا قفسه های بلند استفاده کند

مکان استراحت سالمند باید به گونه طراحی شود که فرد سالخورده احساس آرامش خوبی در آنجا داشته باشد به طوری که او می بایستی در آنجا تمامی نیاز های رفاهی اولیه را داشته باشد محیطی گرم با رختخواب مناسب و همچنین در صورت لزوم سرویس های بهداشتی مستر برای او به صورت مجزا در اتاق خوابش تهیه گردد حتی او می تواند یک زنگ برای صدا کردن شما در اتاق خواب خود داشته باشد.

آشپزخانه مناسب برای آنها

کلیدهای چراغ خانه ایمن برای سالمندان باید در مکان های قابل دسترس نصب شوند تا سالمند بتواند بدون کمک پرستار سالمند به آن ها دسترسی داشته باشد. پرستار سالمند باید اشیای را که به راحتی آتش می گیرند دور از اجاق گاز قرار دهد. وجود یک کپسول آتش نشانی نیز می تواند به پرستار سالمند در هنگام وقوع حوادث کمک کند. سالمند باید بتواند به تنهایی و بدون کمک پرستار سالمند به قفسه های آشپزخانه و محتوای آن ها دسترسی داشته باشد.

شاید گاهی اوقات سالمندان بخواهند خودشان آشپزی نمایند که از لحاظ روحی و روانی به آنها کمک شایانی می نماید پس در نظر داشته باشید که انها را محدود نکنید و بگذارید در صورت خواسته خودشان دست به این کار بزنند فقط باید محیطی مناسب برای آشپزی آنها تهیه نمائیم خانه ای امن برای آشپزی سالمند محیطی است که او بدون شعله یعنی حدالمکان با ماکرویو و یا گاز های الکترونیکی این کار را انجام دهد.

اتاق نشیمن خانه ای امن برای سالمندان چگونه است

از فرش ها و کفپوش های استفاده شود که در غیاب پرستار ریسک زمین خوردن به حداقل برسد. استفاده از دستگیره های گرد یا اهرمی شکل برای سالمند آسان تر است. استفاده از این نوع دستگیره ها باعث می شود سالمند بتواند به تنهایی و بدون کمک پرستار سالمند، به محتوای درون قفسه ها دسترسی داشته باشد.

از کاناپه های راحت جهت استراحت سالمند استفاده نمائید به طوری که گاهی اوقات آنها می خواهند استراحت خود یا همان خواب خود را بر روی آنها انجام دهند سر و صدای خانه را متعادل با حال فرد سالخورده نمائید و از ایجاد محیطی پر سر و صدا خود داری نمائید.

تغییرات کفپوش

کف های چوب سخت و کاشی صاف هستند و ممکن است مانور آسان تری روی صندلی های چرخدار را فراهم کنند ، اما هم چنین لغزنده تر از موکت هستند. در واقع باید به گونه ای باشد که سالمند بتواند به راحتی روی آن حرکت کند .

بهترین اقدام برای انجام اصلاحات در خانه برای سالخوردگان مسن، اصلاح در تمام قسمت هایی است که بیشترین امکان خطر را دارند. گاهی اوقات نیز دسترسی به سطح میز یا کلید برق برای آن ها دشوار است. تمام مواردی که با خطر سقوط سالمند همراه است باید اصلاح گردد. ایمن سازی خانه به این معناست که سالمندان می توانند به طور مستقل و به تنهایی در منزل خود زندگی کنند در حالی که عزیزانشان نیز از نظر سلامتی این سالمندان خاطر جمع و آسوده خاطر هستند.

سیستم های هشدار پزشکی

این سیستم های هشدار به عنوان برنامه های کاربردی تلفن های هوشمند آسان و دستگاه های قابل حمل مانند گردنبند یا دستبند در دسترس هستند که البته ممکن است برخی از آن ها در حاضر در کشور ما موجود نباشد.

در بسیاری از آن ها بلندگوهای دو طرفه وجود دارد که امکان برقراری ارتباط مستقیم و تماس اضطراری را فراهم می کند. ب با فشار دادن دکمه ،زنگ هشدار به صدا در می آید. سیستم هشدار پزشکی یک ابزار ارزان قیمت اما نجات دهنده است ، چه در خانه مراقب داشته باشید ، و چه تنها زندگی کنید.

دستگاه های هوشمند برای ایمن سازی خانه برای سالمندان

روشنایی هوشمند یکی دیگر از راه های ایمن سازی خانه است. روشنایی اتوماتیک استرس زمین خوردن را تا رسیدن به کلید برق از بین می برد. چراغ های اتومات بی سیم دیواری که به راحتی نصب می شوند در بازار موجود هستند که هنگام راه رفتن روشن می شوند.

مرکز پرستاری پرنیان : آماده ارائه خدمات به سالمندان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *