اولویتهای سالمند بیمار

اولویتهای سالمند بیمار ، اگر اشتهای سالمند بیمار در هفته های اول بعد از عمل به حالت نرمال برنگشت، با پزشک او در مورد کارهایی که میتوان انجام داد تا بدن بیمار مواد غذایی لازم را دریافت کند صحبت کنید

عمل یک بحث مفصل در مورد اینکه آیا بیمار دوست دارد که بعد از رسیدن به خانه با اقوام و دوستان ملاقات داشته باشد؟ هنگامی که بیمار است چه غذایی را ترجیح می دهد؟ آیا کتاب، فیلم یا بازی او را آرام می کند؟ اینکه قبل از عمل در مورد این جنبه از مراقبت های پس از جراحی بحث کنید، کمک می کند که در دوره ی بهبودی پرستاری از سالمند بیمار را بهتر انجام دهید.

برای پرستاری از سالمندتان برنامه ریزی کنید.

برای حدود چند هفته بعد از عمل جراحی مراقبت سالمند بیمار از خود توصیه نمی شود. در این دوران آسیب پذیر والدین تان برای مراقبت از بدن و رفع نیاز های خود به حمایت و همکاری نیاز دارند. اگر شما در دوره ی بهبودی نمی توانید همراه والدین تان باشید، سعی کنید برای پرستاری از سالمند بیمار عزیزتان از مراکز خدمات مراقبتی پرستاری که می تواند در این دوره به خوبی از او حمایت کند را استخدام کنید.

سعی کنید چند هفته قبل از انجام عمل جراحی پرستارش را به او معرفی کنید تا والدین تان بتواند با او ارتباط برقرار کند، به او اعتماد کند و در زمان نیاز بتواند با پرستار همکاری کند.

هنگام ترخیص، پزشک به شما دستوراتی را در مورد پرستاری از سالمند خواهد داد. سعی کنید این نکات را بنویسید، به طوری که شما، پدر و مادرتان، پرستار خدمات بهداشتی و درمانی و دیگر اعضای تیم مراقبت بدانند که به دنبال چه چیزی باشند و چگونه مسئولیت رسیدگی به تمام مسائل مربوط به بهبودی سالمند بیمارمزیت های داشتن پرستار سالمند در منزل را انجام دهند. این دستورالعمل ها را در دسترس نگه دارید تا اگر در دوره ی درمان به آنها نیاز داشتید بتوانید به راحتی به آن مراجعه کنید.

پرستاری از سالمند از زخم مراقبت کنید.

یکی دیگر از نکاتی که در پرستاری از سالمند بیماروظایف پرستار سالمند در منزل اهمیت دارد این است که از عفونت زخم جلوگیری کرد. مهم است که برای جلوگیری از عفونت شکاف جراحی را تمیز و خشک نگه دارید. بهتر است زخم جراحی را به آرامی و با آب گرم و صابون ملایم بشویید و به آرامی و با پارچه تمیز آن را خشک کنید.

مکررا زخم را چک کنید تا مطمئن شوید که عفونت نکرده باشد. اگر متوجه قرمز شدگی، گرما در امتداد زخم، تب یا باز شدن زخم شدید، برای مشاوره با پزشک بیمار تماس بگیرید. این نشانه های عفونت ممکن است نیاز به مداخله پزشک داشته باشد.

با احتیاط فعال باشید.

دستورات پزشک برای بعد از مرخصی شامل این می شود که چه زمانی والدین تان به سطح نرمال برای انجام فعالیت های خود می رسند. اما به این معنی نیست که سالمند بیمار تا قبل از ان دوره غیر فعال باشد. به تدریج فعالیت های بیمار را افزایش دهید و اجازه ندهید والدین تان خسته شوند. به یاد داشته باشید که هر فعالیت ساده می تواند برای سالمندی که تازه جراحی قلب داشته فوق العاده سخت باشد. برای پرستاری از سالمند بیمار اجازه ندهید که سالمند بیش از ۱۵ دقیقه سر پا بایستد و اطمینان حاصل کنید که سالمند به اندازه کافی استراحت کند تا بدنش به خوبی بهبود پیدا کند.

رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنید.

ممکن است والدین سالمندتان بعد از مرخص شدن از بیمارستان اشتهای خوبی نداشته باشند. اما اطمینان حاصل کنید که زمانی که او قادر به خوردن غذا شد، رژیم غذایی مناسبی داشته باشد. برای پرستاری از سالمند به بهترین نحو باید وعده های غذایی کوچک و کم حجم اما مکرر به او داده شود تا مواد مغذی و انرژی لازم را دریافت کند. اگر اشتهای سالمند بیمار در هفته های اول بعد از عمل به حالت نرمال برنگشت، با پزشک او در مورد کارهایی که میتوان انجام داد تا بدن بیمار مواد غذایی لازم را دریافت کند صحبت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *