آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش زبان اینگلیسی برای کودکان ،امروزه با توجه به جایگاهی که زبان انگلیسی در جامعه و زندگی همه ی ما دارد. باعث شده یادگیری زبان انگلیسی کودکان٬ برای والدین تبدیل به دغدغه ای جدی و مهم شده باشد.

همه ی ما طبق تجربه ها و زندگی در اجتماع دریافته ایم که مسلط بودن به زبان انگلیسی این روزها برای هر فردی در هر جایگاهی نیاز است. همه میدانیم این تسلط بر زبان انگلیسی تا چه حد میتواند در پیشرفتمان موثر باشد. و همواره میکوشیم تا فرزندانمان را از کودکی در محیط یادگیری زبان انگلیسی قرار دهیم.

اما آموزش زبان انگلیسی برای کودکان میتواند کمی مشکل زمان بر و گاهی اوقات چالش برانگیز باشد. قطعا کودکان بهتر از بزرگسالان میتوانند زبان جدیدی را یاد بگیرند.

امروزه روانشناسان در زمینه تربیت کودکان نظر بر این دارند که اگر تصمیم بر آموزش زبان انگلیسی برای کودکان هست. این آموزش باید در قالب بازی و سرگرمی باشد تا کودک از آن خسته نشود و همواره اشتیاقش برای یادگیری افزایش پیدا کند.

علاوه بر این٬ آموزش زبان انگلیسی برای کودکان به این شیوه برای زبان انگلیسی که زبان فراری هست. باعث میشود تا در حافظه بلند مدت کودک بنشیند. و از یادش نرود(البته تکرار و تمرین نیز مهم است)

راهها و شیوه های گوناگونی برای یادگیری زبان انگلیسی به روش بازی و سرگرمی برای کودکان وجود دارد و از مهم ترین آنها میتوان به استخدام پرستاری کاربلد و دلسوز اشاره کرد که بتواند در محیط امن منزل خودتان٬ زبان انگلیسی را به کودکتان تعلیم دهد.

شرکت پرستاری پرنیان

شرکت پرستاری پرنیان ٬ با اعزام پرستار در منزل شما و همچنین اعزام نیروهای مجرب با توجه به نیاز و خواسته شما٬ در صدد است تا بهترین محیط و شرایط را برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان فرزندان و کودکان عزیز کشورمان فراهم کند.

آموزش زبان اینگلیسی برای کودکان

منابع کمی در خصوص نحوه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در اینترنت و یا مقاله های مرتبط وجود دارد و ما سعی می کنیم در این مقاله اطلاعاتی به خواننده این مطلب ارائه کنیم.

اگر دوست دارید کودک شما در منزل با زبان انگلیسی آشنا شده و آن را فرا بگیرد. بهتر است از پرستار معلم کمک گرفت و یا اگر خودتان می خواهید زبان انگلیسی را به کودک خود در منزل یاد دهید، حتماً باید بدانید که چگونه این کار باید انجام شود.

البته باید گفت که اگر قصد این کار را دارید حتماً نیاز نیست که از سطح زبان بالایی برخوردار باشید. مهمترین نکته این است که خودتان علاقه و حوصله این کار را داشته باشید.

بنابراین صبوری در این کار اولین پارامتر به حساب می آید و حتی ممکن است زمان بر و چالش برانگبز گردد. پس روشهای خاصی در متد یادگیری باید اعمال گردد که به چند مورد آنها اشاره می کنیم.

۱-آموزش زبان انگلیسی به طریق بازی

یکی از بهتربن روشهای آموزشی زبان در سنین پایین کودکان آموزش به همراه بازیهای خلاقانه و متنوع است. که این بازی ها راهی خوب برای لذت بخش کردن کلاس درس است. با این طریق نه تنها حس رقابت در آنها پدید می آید، بلکه تلاش می کند که برنده در این بازی احساس موفقیت در خود کند.

۱. بازی‌های تعاملی:
بازی‌های تعاملی مانند بازی‌های نقش‌آفرینی، بازی‌های برداشتن و گذاشتن و بازی‌های ساختمانی می‌توانند به کودکان کمک کنند تا زبان انگلیسی را بازی کردن و تعامل با دیگران یاد بگیرند.

۲. بازی‌های الکترونیکی:
بازی‌های الکترونیکی مانند بازی‌های کامپیوتری، بازی‌های تلفن همراه و بازی‌های تلویزیونی می‌توانند به کودکان کمک کنند تا با استفاده از تصاویر و صداهای بصری زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

۳. بازی‌های کارتی:
بازی‌های کارتی مانند بازی‌های حافظه و بازی‌های پوزل می‌توانند به کودکان کمک کنند تا زبان انگلیسی را با استفاده از تصاویر و کلمات یاد بگیرند.

۴. بازی‌های خانوادگی:
بازی‌های خانوادگی مانند بازی‌های کلمات متقاطع، بازی‌های شطرنج و بازی‌های معمایی می‌توانند به کودکان کمک کنند تا زبان انگلیسی را بازی کردن و تعامل با خانواده یاد بگیرند.

بازیهای زیبا

این بازی بسیار عالی است. برای یادگیری واژگان ـ یک واژه را روی یک کارت می نویسیم و عکسهای خود واژه و یا مترادف و یا متضاد آن را روی کارتهای دیگر می نویسیم. و از کودک می خواهیم که متضاد یا مترادف آن را روی کارتهای نوشته را پیدا کند.

۲-آموزش انگلیسی به همراه شعر و آهنگ

پس از معرفی و یادگیری واژگان استفاده از آهنگ است که واژگان را در کنار هم قرار دهیم و به صورت شعر تمرین کنیم.

از کودکان بخواهید با حرکت دست و پا از خواندن آهنگ استفاده نمایند. و از ایده خود به طور دلخواه این کار را انجام دهند.

۳- آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با خواندن داستان

برای این کار برای کودکان. در سطح دبستانی می توان از کتاب داستان به همراه عکسهای مربوطه استفاده نمود.

برای کودکان خردسال همزمان با خواندن مطالب تصویر کتاب را به آنها نشان دهید. تا کودک بتواند ارتباط آنها را فرا بگیرد و آنها را در این کار مشارکت بدهید.

۴-آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با فعالیتهای هنری

بعد از خواندن یک مطلب. یا یک داستان از کودک بخواهید که آن موضوع را نقاشی کند. که این روش یکی از بهترین روشهای موجود در آموزش زبان انگلیسی برای کودکان به حساب می آید.

۵-برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان برنامه معین روزانه داشته باشید

برای این کار یک برنامه زمانبندی معمول نیاز است. و بهتر است برای کودکان خردسال جلسات ۱۵ دقیقه ای کوتاه و مکرر داشته باشیم .

به مرور که بزرگتر شدند می توان زمان جلسات را بیشتر کرد. ولی در هر صورت به منظور جلب توجه کودکان جلسات همچنان کوتاه و متنوع در نظر گرفته شود. و سعی بر این باشد که هر روز فعالیت خاصی در زمان خاصی انجام دهیم.

چون کودک در زمانی که می داند چه کاری باید انجام شود با راحتی بیشتر و یا احساس آرامش آن کار را انجام می دهند. مثل: خواندن یک داستان انگلیسی قبل از خواب، یا بعد از زمان مدرسه یک بازی یا شعر انگلیسی.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *