ویژگی های یک پرستار بیمار

پرستار بیمار

ویژگی های یک پرستار بیمار خوب چیست ؟

ما به شما در یافتن پاسخ به این سوال کمک خواهیم کرد. پیش از انتخاب کار پرستار بیمار، سوالات زیر را که در مورد شرایط پرستار بیمار است، در نظر بگیرید. این سوالات را بررسی کنید تا دریابید که برای تبدیل شدن به یک پرستار بیمار خوب، چه ویژگی هایی لازم است.

پرستار سالمندآیا می توانم با خون کنار بیایم؟

آیا میتوانم با خون کنار بیایم ؟این یک سوال خوب است که پرستار از باید بپرسد.تا بتواند خون گیری کند، تزریقات را انجام دهد و زخم ها را پانسمان کند. حتی ممکن است که پرستار بیمار در عمل جراحی در کنار جراح حضور داشته باشد. اگر فکر می کنید که نسبت به خون احساس خوبی ندارید، بهتر است که از کار پرستار بیمار صرف نظر کنید و به مشاغل دیگر درمانی (غیر از پرستار بیمار) بیاندیشید.

گوش دادن به صحبت های بیمار

گوش دادن به صحبت های بیمار یکی از معمول ترین کارهای های پرستار است. اگر او شنونده خوبی نباشد، ممکن است نکته ای را در خلال صحبت ها متوجه نشود و همین نکته کوچک، عواقب بزرگی را به همراه داشته باشد. پرستار بیمار مسئول سلامتی بیمار است. به همین دلیل باید برای درک مجهولات و نگرانی های بیمار، با دقت به صحبت های او گوش دهد.

آیا می توانم ساعات زیادی در حالت ایستاده کار کنم؟

کار پرستار بیمار به فیزیک بدنی خوبی نیاز دارد. بلند کردن اجسام و بیماران و جابجا کردن آنها، جابجایی مکرر میان اتاق ها و یا طبقات و … از کارهایی است که پرستار بیمار موظف به انجام پیوسته آنهاست و پرستار بیمار باید همه این امور در حالت ایستاده و سرپا انجام دهد. بنابراین، اگر در تصمیم خود برای تبدیل شدن به یک پرستار بیمار خوب جدی هستید، باید بدانید که پرستار بیمار باید قدرت بدنی خوبی داشته باشد و بتواند ساعت ها بدون استراحت راه برود و کارهایش را ایستاده و سر پا انجام دهد.

آیا می توانم با دیگران کنار بیابیم؟

یک پرستار بیمار خوب باید با بیماران به خوبی کنار بیاید. درک تفاوت ها در نگرش، فرهنگ و اعتقادات باعث می شود تا پرستار بیمار بتواند به خوبی در کنار دیگران به کارش ادامه دهد و یک پرستار بیمار کارآمد باشد.

آیا می توانم به عنوان پرستار بیمار خوب اطلاعات را ارزیابی کنم؟

پرستار بیمار روزانه با نشانه ها و علایم زیادی مواجه می شود و شناخت آنها برای او مهم است. پرستار بیمار باید بتواند نشانه های بیماری یا تشدید آن، عوارض جانبی یک دارو و … را از یکدیگر تشخیص دهد. این مهارت پرستار بیمار، نیاز به دانش کافی و همچنین قدرت ارزیابی اطلاعات دارد.

آیا می دانم که چه زمانی باید از قوانین پیروی کنم؟

دنیای پزشکی پر از قوانین و دستور العمل هاست و در اغلب موارد، این قوانین و دستور العمل ها به پرستار بیمار و دیگر کادر درمانی کمک می کند. اما گاهی لازم است که برای حفظ سلامتی بیمار، بعضی قوانین شکسته شوند. یک پرستار بیمار برای به دست آوردن این قدرت تشخیص به مهارت و تجربه کافی نیاز دارد.

آیا می توانم به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنم؟

پرستار بیمار عضو مهمی از تیم درمان است و هر تیم برای بهترین عملکرد، به ارتباط میان اعضا نیاز دارد. پرستار بیمار باید بتواند به خوبی با دیگر اعضای تیم درمانی مانند پزشک، مشاور و … ارتباط داشته باشد. ارتباط صحیح و دقیق میان پرستار بیمار و دیگر اعضای تیم درمانی باعث می شود که میزان خطا و اشتباه به حداقل برسد.

آیا می توانم با ساعت کار پرستار بیمار کنار بیایم؟

زمان کاری یک پرستار بیمار معمولا منظم و دقیق نیست. یک پرستار بیمار باید بتواند در شب ها، آخر هفته ها و سایر تعطیلات نیز کار کند. این انعطاف پذیری پرستار بیمار علاوه بر کار، به پرستار بیمار در امور خانه و خانواده نیز کمک می کند. با این تفاسیر، اگر کاری با زمان ثابت و منظم را ترجیح می دهید، کار پرستار بیمار برای شما مناسب نیست.

مهم ترین جنبه های کار پرستار بیمار، مراقبت دقیق از بیمار است. پرستار بیمار باید بتواند بر روند درمانی بیمار نظارت داشته و به خوبی از او مراقبت کند. پرستار بیمار همچنین باید در مورد عوارض جانبی دارو ها و یا پیشرفت بیماری نیز دقیق باشد و آنها را آنالیز کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *