چالش های دوران نوجوانی

چالش های دوران نوجوانی و بلوغ

چالش های دوران نوجوانی و بلوغ

چالش های دوران نوجوانی و بلوغ

در این دوره از زندگی ،به دلیل وارد شدن به اجتماع بزرگتر و درک بیشتر از دغدغه ها و مشکلات زندگی و فارغ شدن .

از دنیای بی دغدغه کودکی و تغییرات هورمونی ؛با چالش هایی مواجه میشوند که در ادامه به آنها می پردازیم:

کشمکش بین استقلال و وابستگی: نوجوانان در این دوره، خواهان استقلال بیشتری در تصمیم گیری هایشان و محیط ها و جمع های مختلف دارند.

طغیان علیه والدین: برخلاف باور عموم ،نوجوانان صرفا به دلیل مخالفت با والدین دست به سرکشی و طغیان نمیزنند. آنها خواهان انتخاب و تصمیم شخصی زندگی شخصی خودشان هستند و مرزهای شخصی بیشتری را طلب میکنند که در این موارد ،هرچه سخت گیری والدین بیشتر باشد، فاصله نوجوان با والدین بیشتر میشود و نتایج خوبی را به همراه ندارد.صحبت والدین با فردی که وظیفه پرستار کودک را برعهده دارد بسیار لازم است

چالش های دوران نوجوانی و بحران هویت:

چالش های دوران نوجوانی در این دوره از زندگی به دلیل لمس بیشتر دنیای واقعی و خارج از دنیای امن کودکی و ارتباط با همسالان و تجربه های جدید ،دچار هویت بحران درباره خود میشوند و در تلاش است که بفهمد چه چیزی از خودش و آینده خودش میخواهد.فردی مناسب است که وظیفه پرستار کودک را به خوبی بداند.

ارضای نیازهای جنسی:

نوجوانان در این دوره از زندگی، به دلیل افزایش هورمونها و تغییرات بیولوژیکی و کنجکاوی های جنسی، ممکن است تمایلاتشان بیشتر شود و تغییری در رفتارهایشان صورت بگیرد. این امر با آموزش درست و آگاهانه میتواند به درستی حل شود.حضور یک فرد که وظیفه پرستار کودک را دارد کمک زیادی میکند.

ترس از آینده:

چالش های دوران نوجوانی میل به استقلال و مستقل شدن او برای شغل آینده خودرا افزایش میدهد. به علاوه اینکه نوجوان باید مسیر اینده خود یعنی رشته دانشگاهی و امثال اینها را انتخاب کند و درباره شان تصمیم بگیرد.

پیروی از همسالان: نوجوانان تاثیرپذیری بسیار زیادی در چالش های دوران نوجوانی است. در واقع نوجوانان بیشترین تاثیر را از همسالان خود در محیط های مختلف میگیرند .این موارد با نظارت آگاهانه والدین و پرستار میتواند به خوبی سپری شود.

چالش های دوران نوجوانی و بلوغ
چالش های دوران نوجوانی

مطالعه خود نوجوان در خصوص آموزشهای جنسی مربوطه

کنترل تربیت مورد نیاز توسط وظیفه پرستار کودک و مربیان بهداشت مدارس حتی از دوران تحصیلات ابتدایی نوجوانان در مراحل اولیه خود افکاری نامشخص دارند. که اصطلاحاً به آن سیاه و سفید گفته می شود و تا حدود زیادی خود بین و خود محور می شوند، و غالبا به ظاهر خود اهمیت زیادی قائل هستند.تا از دوستان خود عقب نمانند.

وظیفه پرستار کودک در تغییرات جسمی

تغییرات جسمی مثل تغییر در صدای پسران و جوش صورت نیز ظاهر می شود که این تغییرات به مراتب ذر دختران بیشتر است. مثل دوران قاعدگی.

ارتباط با جنس مخالف خود

در این سنین نوجوانان به سمت روابط عاشقانه و حتی حنسی علاقه مند می شوند که با کنترل و حمایت خانواده برای آنها خوشایند نیست.

چالش های دوران نوجوانی و استقلال

همانطورکه وضعیت ظاهری یک نوجوان در حال تغییر است مغز آن نیز در این مرحله در حال تغییر و بالغ شدن می باشد به همین خاطر نوجوانان در این سن فکرهای بزرگ دارند، ولی نمی توانند از آنها استفاده نمایند.

چالش های دوران نوجوانی و رشد بدنی

نوجوانان در این مرحله به رشد بدنی کامل رسیده که دیگر بهتر می توانند خود را کنترل و از خطرات و آسیب های پیش رو آگاه میباشند.

لذا بیشتر به فکر آینده خود و بر تصمبمات خود طبق آرزوها و افکار خود مثل تعیین. نوع رشته تحصیلی و یا کار متمرکز می شوند، و بالطبع از خانواده خود دورتر و یا حتی جدا می شوند.

نقش والدین در دوران نوجوانی وظیفه پرستار کودک

والدین و نوجوان باید بتوانند در کنار یکدیگر همدیگر ر ا درک کنند و محیط خود و خانواده را به میدان جنگ تبدیل نکنند.

چرا که هنوز والدین مسئول و پشتیبان اصلی بدون چون و چرای کودکان خود هستند. در این زمان بهتر است از پزشک مشاور روانشناس و پرستار معرفی شده کمک گرفت.

آموزش مراقبت از نوزادان و کودکان

وظیفه پرستار کودک باید دوره هایی در زمینه اصول نگهداری از کودکان و مراقبت های پیشرفته کودکان را آموزش دیده باشد. این آموزش ها شامل (CPR) هم می شود. همینطور شامل مباحثی مربوط به رفتار و نظم کودک، رشد کودک و مراقبت های اساسی از کودکان با توجه سن او خواهد بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *