نقش پرستار کودک در بازی با کودکان

بازی کردن با کودکان چه تأثیری بر افزایش مهارت‌های آنها دارد؟

نقش پرستار کودک در بازی با کودکان به آنها کمک می‌کند تا انواع مهارت‌ها را توسعه دهند. بزرگسالان می‌توانند به کودکان در توسعه مجموعه مهارت‌ها برای مدیریت زندگی اجتماعی، کمک کنند. بازی کردن با کودکان یکی از راه‌های کمک به توسعه مجموعه‌های مهارت‌های اجتماعی و کنترل خود است. تعامل کودک با والدین و دیگران به آنها کمک کرده است تا ابزارها یا مهارت‌های زیادی را که برای ساختن آینده‌ای روشن لازم است، بسازند.

مشارکت والدین و نقش پرستار کودک در بازی با کودکان، انجام بازی‌های بدنی برای ارتقای انواع مهارت‌های کودک مانند مهارت‌های حرکتی، رهبری گروه همسالان و رشد شناختی، مهم است. بازی کردن با کودکان به طور تعاملی می‌تواند به آنها کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه احساسات خود را بهتر تنظیم کند. در نهایت، فراهم آوردن “محیط غنی” به فرزندتان از طریق بازی می‌تواند ترشح مواد شیمیایی ناشی از استرس که عوارض بدی را به همراه دارد را کاهش دهد.

چه بازی‌هایی می‌توانیم با کودکان انجام دهیم؟

  • در فضای باز بازی کنید. انواع بازی‌های همراه با توپ و یا کاشتن‌ گیاهان. پیاده روی در اطراف محله و طبیعت گردی‌ می‌توان برای کودکتان جالب باشد.
  • بازی‌های کارتی، بازی روی صفحه، بازی‌های ساده مانند فروشندگی، معلم بازی و سایر بازی‌هایی که شما و کودکتان نقش خاصی را به عهده دارید.
  • به آنها کمک کنید یاد بگیرند که نوبت بگیرند، چگونه برنده شوند و چگونه در بعضی موارد کوتاه بیایند و صبر کنند. آنها را تحسین کنید تا بیشتر تشویق شوند. با آنها بخندید.
  • با هم کارهای هنری انجام دهید. با اره مویی منبت کاری کرده و اشکال چوبی بسازید. کوکی‌ها و شیرینی بپزید و یا نقاشی کنید.
  • عروسک سازی می‌تواند مفید باشد. زیرا امروزه همه اسباب بازس‌های کودکان از پیش ساخته شده‌اند و درست کردن چیزی جدید خلاقیت کودکتان را افزایش می‌دهد.
  • با هم به موسیقی گوش دهید و آواز بخوانید. گیتار یا ساز‌های دیگر را بیرون بیاورید و آهنگ بنوازید.
  • خواندن اشعار کهن مانند حافظ، سعدی و مولانا را نادیده نگیرید زیرا می‌تواند برای گفتار و حرف زدن کودکتان مفید باشد.
  • با هم کتاب بخوانید. در مورد طرز فکر کودکتان راجع شخصیت‌های داستان سؤال بپرسید. از آنها بخواهید که داستان را تغییر دهند یا یک داستان جدید از خود بسازند.
  • با هم فیلم تماشا کنید. دریابید که آنها چه چیزی را دوست داشته و چه احساسی دارند. علایق کودک را کشف کنید. درباره هرگونه مطالب آزار دهنده اعمال نظر کرده و درباره آنها بحث کنید.

نقش پرستار کودک در بازی کردن کودکان

براساس گزارش بالینی آكادمی اطفال آمریكا، “بازی کردن با کودکان برای پیشرفت آنها از نظر جنبه‌های گوناگون ضروری است زیرا به بهبود شناختی، جسمی، اجتماعی و عاطفی كودك کمک می‌کند.

بازی برای کمک به کودکان در توسعه مهارت‌های اجتماعی لازم است، زیرا آنها یاد می‌گیرند که با دیگران همراه شوند و به نوبه خود نقش‌های مؤثری را بپزیرند. همچنین بازی کردن با کودکان به آنها کمک می‌کند تا رشد عاطفی سالم را بدست آورند.

زیرا اجازه می‌دهد تجربیات آگاهانه و ناخودآگاه خود را در مورد احساسات خود در مورد زندگی خود و چیزهایی که در اطرافشان می‌گذرد بیان کنند. در ادامه به نقش پرستار کودک در بازی با کودکان می‌پردازیم:

انجام بازی برای کشف شخصیت کودک و نقش پرستار کودک

بازی کردن با کودکان پیوندی با والدین ایجاد می‌کند که برای همیشه ادامه خواهد یافت. این امکان را به کودک می‌دهد که مورد دوست داشتن و استقبال قرار ‌گیرد. در صورت بروز نیاز، با بازی کردن درهایی برای اشتراک مشکلات و نگرانی‌ها را باز می‌شود.

این مسئله کمک می‌کند تا والدین با تک تک فرزندان آشنا شوند و ویژگی‌های شخصیتی آنها را بشناسند. نگهداری کودک در منزل والدین پرمشغله بسیار کاهش دهنده استرس است.

زیرا زمانی که آنها سر کار هستند پرستار کودک با فرزندشان بازی می‌کند.

بازی کردن با کودکان برای رشد عصبی آنها مفید است

بازی برای رشد عصبی کودک مهم است. با انجام بازی‌های مختلف، کودکان از رشد مغزی سالمی برخوردار خواهند شد. زیرا بازی کردن بسیاری از اتصالات عصبی را تقویت می‌کند که در صورت عدم استفاده از مغز این اتصالات از بین می‌روند یا تضعیف می‌شوند.

کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به دلیل اهمیت آن برای رشد بهینه کودک، بازی را به عنوان حق هر کودک به رسمیت شناخته است.

بهبود روابط بین کودک و والدین

والدین می‌توانند با یادگیری نحوه بازی کردن با کودکان به روش خاص با استفاده از اسباب بازی‌های مناسب، روابط خود را با فرزندانشان به طور قابل توجهی بهبود بخشند. هنگامی که والدین به سادگی با فرزند خود هستند و واقعاً روی فرزند خود تمرکز می‌کنند (بدون داشتن عجله یا تلاش برای مدیریت بیش از حد بازی)، رابطه آنها با فرزندشان می‌تواند تا حد زیادی بهبود یابد. زمان بازی کردن با کودکان لازم نیست نیاز به اختصاص ساعت‌ها در روز باشد. این مورد می‌تواند به اندازه چند دقیقه باشد اما انجام بازی با فرزندان به صورت روزانه یا حداقل تقریباً روزانه برای روابط والدین و کودک بسیار مفید است.

در صورتی که بازی کردن با کودکان توسط والدین به گونه‌ای باشد که به کودک اجازه تصمیم گیری می‌دهد که چه کاری انجام دهد، تأثیر مهمی روی روابشان با فرزند خود می‌گذارند.

به این صورت که وقتی والدین نیز به سادگی مانند بچه‌ها می‌شوند و در تعامل با آنها مانند یک کودک هستند، روابط بین والدین و فرزند و زندگی خانوادگی می‌تواند بهبود یابد.

امروزه به دلیل مشغله‌های فراوان، سبک زندگی خانواده‌ها اغلب به اختصاص زمان کمتری برای تعامل با کیفیت والدین و فرزند و بازی کودک محور منجر می‌شود.

بسیاری از خانواده‌ها به خاطر درگیری با کارهای روزمره دیگر، اجازه می‌دهد کودکان از بازی بدون ساختار مناسب مانند بسیاری از بازی‌های کامپوتری بهره مند شوند. خدمات نگهداری کودک در منزل به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری روی نحوه بازی کردن فرزندان خود داشته باشید.

پرستار کودک با انجام انواع بازی‌های تعاملاتی و فیزیکی با کودک باعث افزایش خلاقیت و تقویت‌ سایر مهارت‌های او می‌شود.

بازی کردن با کودکان چه مهارت‌هایی را به آنان می‌آموزند؟

کودکان از طریق بازی می‌فهمند که چگونه با یکدیگر رفتار کنند. همچنین حل و فصل اختلافات، تصمیم گیری، گرفتن حق خود و مشارکت در فعالیت‌های گروهی را نیز یاد می‌گیرند. اگرچه برخی از کودکان نسبت به سایر افراد از این مهارت‌ها به میزان بیشتری برخوردارند.

اما اکثرشان از طریق بازی با بچه‌های دیگر قادر به رشد این مهارت‌های عالی اجتماعی هستند. حتی بازی کردن به تنهایی می‌تواند به کودک کمک کند تا اعتماد به نفس، اطمینان خاطر، مهارت تصمیم گیری و موارد دیگر را کسب کند.

با بازی کردن با کودکانتان به موفقیت تحصیلی آنها کمک کنید

تحقیقات جدید در مورد همبستگی مثبت بین فعالیت بدنی و نمرات خوب مدرسه دائماً در حال شکل گیری است. آیا نمی‌توانید ۴ بار در هفته ۳۰ دقیقه بخاطر خندیدن و بازی با کودک خود وقت صرف کنید؟

یا هر شب ۳۰ دقیقه با آنها کمک کنید تا در کارهای خانه به شما کمک کنند؟ بازی کردن خلاقیت و تمرکز کودکتان را تقویت می‌کند. در نتیجه می‌تواند در مدرسه بهتر عمل کند.

درک تجربیات خاص زندگی

کودکان می‌توانند از طریق بازی، تجربه‌های زندگی خاص را حس کنند. کودکان کارها را به شکلی که بزرگسالان انجام می‌دهند، نمی‌بینند.

بازی کردن به کودکان اجازه می‌دهد تا احساسات خود را شناسایی و بیان کنند. بنابراین می‌توانند از بازی استفاده کنند تا درک بهتری از تجربیات خاص زندگی داشته باشند.

بهبود مشکلات در کودکی و نقش پرستار کودک

والدین می‌توانند با یادگیری نحوه بازی با آنها به روشی خاص یا با استفاده از اسباب بازی‌های مناسب، به کودکانی که در حال تجربه طیف گسترده‌ای از مشکلات هستند، کمک کنند.

این مشکلات شامل مشکلات عاطفی، اختلالات رشد فراگیر، مشکلات گفتاری، عقب ماندگی ذهنی، طلاق والدین، شرایط در معرض خطر، جابجایی، مهاجرت، سوءاستفاده، مشکلات مربوط به فرزندخواندگی و فرزندآوری، بیماریهای مزمن است.

مشکلات اجتماعی، بیش فعالی، معلولیت، مشکلات یادگیری، قرار گرفتن در معرض خشونت و ناشنوایان.

روش‌هایی وجود دارد که والدین می‌توانند با استفاده از انواع خاص اسباب بازی‌ها و انواع خاصی از تعاملات، به فرزندان خود در این نوع مسائل کمک کنند. با این وجود، مداخلات درمانی نیز وجود دارد که یک درمانگر یا بازی درمان می‌تواند به والدینی آموزش دهد که به بهترین وجه مناسب به وضعیت کودک کمک کنند.

مانند فیلال تراپی (ترکیب بازی درمانی و خانواده درمانی)، تعامل والدین و کودک و مداخلات بازی درمانی. در صورتی که مشغله‌های فروان و مسائل کاری فرصت انجام این کار‌ها را به شما نمی‌دهد نیاز به پرستار کودک در منزل برایتان به وجود می‌آورد. پرستار کودک با انجام روش‌های که در بالا ذکر شد به فرزندتان کمک می‌کند تا دوران کودکی سالمی داشته باشد.

چگونه با کودکمان بازی کنیم؟

بازی کردن با کودکان شامل استفاده از مهارت‌هایی مانند مشاهده، گوش دادن، حمایت، صحبت کردن و درک فعالانه او است. حتماً مانند فرآیند مکالمه، تعاملی متقابل با کودکتان برقرار کنید.

اما سعی کنید به صورت مداوم یا مداخله‌ای نباشد. درعوض، به آنها اجازه دهید محیط و احساسات خود را کشف کنند. بگذارید آنها نظر شما را جذب کنند. سپس مطمئن باشید که مشغول همکاری هستید و به کودک خود کمک کنید.

در نتیجه او در تعاملات آینده خود نیز همین کار را انجام دهد. فراموش نکنید: لبخند بزنید، بخندید و آنها را بخندانید. هردوی شما یعنی پدر و مادر می‌توانید از کودک کوچک خود لذت ببرید زیرا به آنها کمک می‌کنید مجموعه مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند که به زودی از آنها استفاده خواهند کرد.

اگر فرصت نمی‌کنید تا با کودکتان بازی کنید، اجازه دهید تا فردی شما را در این زمینه یاری کند. در این صورت کودکتان از مزایای بیشمار بازی‌های تعاملاتی بهرهمند خواهد شد.بازی با فرزندان به آنها کمک خواهد کرد مهارت‌های لازم برای زندگی اجتماعی را توسعه دهند و این برای شما جالب خواهد بود! برای اطلاع از هزینه پرستار کودک در منزل و راهنمایی برای شناخت اقداماتی که یک پرستارکودک انجام می‌دهد، با ما تماس بگیرید.

آیا بین بازی مادر و پدر با کودکان خود تفاوتی وجود دارد؟

البته. پدرها تمایل دارند بیشتر در بازی بدنی با کودک شرکت کنند، در حالی که مادران بازی‌های آموزنده و کلامی‌تر را انتخاب می‌کنند. هر دو شکل برای رشد کودک بسیار مهم است. والدین نمی‌خواهند فرزندانشان فقط در ورزش خوب باشند، بدون اینکه بتوانند مسائل و مشکلاتش خود را به خوبی بیان کنند.

همچنین والدین نمی‌خواهند که فرزندانشان فقط در مورد چیزهای مختلف صحبت کنند و این توانایی را ندارند که واقعاً دست‌های خود را کثیف کنند (در انجام فعالیت‌های فیزیکی توانمند باشد).

البته با توجه به اینکه فرزندشان به رشد خود ادامه می‌دهد، مهم است که پدر و مادر در بازی خود تنظیمات مربوط به سن را انجام دهند. زیرا انجام بازی‌هایی که مناسب سن کودکانتان نیست، ممکن است آنها را دل زده و سرخورده کند.

مزایای سلامتی بازی کردن با کودکان برای والدین

همانگونه که بازی کردن والدین با کودک به خاطر او مهم است، اما پدر و مادر نیز از انجام این کار مزایایی دریافت می‌کنند.

هورمون اکسی توسین نقش عمده‌ای در پیوند والدین و نوزادان و سایر رفتارهای اجتماعی و عاطفی او دارد. میزان اکسی توسین وقتی مادران درگیر بازی‌های محبت آمیز با شیرخوار خود هستند و هنگامی که پدرها درگیر بازی‌های تهیج آور با نوزادان خود هستند، افزایش می‌یابد.

در اینجا خبرهای حتی بزرگتری وجود دارد: وقتی والدین با کودکان بازی می‌کنند، هورمون اکسی توسین در آنها آزاد می‌شود. پس به عنوان یک ماساژ آرامش بخش برای ذهن خود به آن فکر کنید که نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست!
اینقدر به کودکانتان نگویید: “نکن”

خیلی از مادران از اینکه پس از اتمام بازی کودکانشان از جمع کردن وسایل و نامرتبی‌هایی که فرزندشان به وجود آورده کلافه شده‌اند. اما باید بدانید که باید به کودک خود یاد دهید که وسایلش را پس از اتمام بازی جمع کند.

همچنین اگر هنگام بازی کردن او جایی کثیف شد، او را از انجام این کار منع نکنید بلکه به او آموزش دهید که وقتی بازیش تمام شد آنجا را تمیز کند. در این صورت کمتر به کودکتان “نکن نکن” می‌گویید. منع کردن بچه‌ها باعث می‌شود تا لجبازتر و نافرمان‌تر شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *