دل درد نوزاد

کودک مبتلا به دل درد را هنگامیکه از جا بلند میکنید. دل درد نوزادممکن است. در ابتدا٬کمی آرام شود. ولی بعد ار چند دقیقه شدیدتر از قبل٬ فریاد میکشد. و دست و پایش رابه شدت تکان میدهد. او به شما اجازه نمیدهد که آرامش کنید. و طوری رفتار میکند. که انگار از این کار شما٬ عصبانی شده است. این یعنی واکنش به دل درد نوزاد.

چنین واکنشی برای شما دردناک است. و دست کم ٬در اوایل کار٬غصه اش را میخورید. بعد به تدریج احساس میکنید. که لیاقت کافی برای بزرگ کردن بچه را ندارید. چون کاری از دستتان برنمی آید. زمان می گذرد و او پیوسته عصبانی تر میشود.

شما احساس میکنید که او به شما به عنوان یک مادر اعتماد ندارد. و ته دلتان از دستش دیوانه میشوید. ولی عصبانی شدن از دست بچه کوچولو. شما را از خودتان شرمنده میکند. و سخت تلاش میکنید. که این احساس را پس بزنید و همین کار٬ فشار عصبی شما را افزاش میدهد.

پرستار کودک

در چنین موقعتی٬خیلی کارها از دستتان برمی آید. تا بتوانید به خودتان کمک کنید. ولی ابتدا بهتر است که با احساسات خودتان کنار بیایید. اگر امکانش رو دارید. برای مدتی یک پرستار کودک در منزل بگیرید. تا کمی از فشارهای عصبی و خستگیتان کاسته شود .

یک پرستارکودک میتواند سامان دهنده وضعیت شما باشد. هر مادری که نتواند نوزادش را آرام کند. در خود احساس هیجان٬ نگرانی٬ترس و بی لیاقتی میکند. اغلب مادرها احساس گناه میکنند. مخصوصا اگر این نخستین کودک آنها باشد. انگار کودک به این دلیل گریه میکند. که مادش کار غلطی انجام داده است(درحایکه واقعا اینطور نیست)

بسیاری از مادرها از دست کودکشان عصبی میشوند. این مسئله کاملا طبیعی است. تردیدی وجود ندارد که این موجود طوفان زا زندگی شما را زیر و رو کرده. و بدیهی است که شما با آنکه میدانید. که او واقعا تقصیری ندارد و عمدا گریه نمیکند. و قصد دیوانه کردن شما را هم ندارد. از دستش عصبانی و گاهی هم از او بیزار شوید. بعضی از مادرها٬پس از چنین احساسی٬به شدت احساس گناه میکنند. و حتی تصورشان این است که به خاطر این احساسات منفی٬بدترین مادران دنیا هستند.

بنابراین بهترین راه کنار آمدن با واکنش به دل درد نوزاد(کولیک)یا بهتر است بگویم نوزاد مبتلا به دل درد٬این است که اول با احساسات خودتان کنار بیایید. ممکن است شما بازهم دچار چنین احساساتی باشید. ولی دست کم از آنها آگاهی دارید. و این را هم میدانید که همه مادرها دچار چنین احساساتی میشوند.

دل درد نوزاد

چند دلیل که باعث دل درد نوزاد می شود، درد شکم از سنین نوزادی الی کودکان زیر ۱۲ سال شایع است. و این درد می تواند از منطقه ران شروع و تا قفسه سینه پیش آید. معمولاً دل درد کودک بدون درمان از بین می رود. مگر اینکه علت زمینه ای که مورد دیگری است و مبحث ما در این مورد نیست.

یبوست در کودک

اگر کودک دفع مدفوع او سخت یا دردناک باشد، پس دچار یبوست شده و این یبوست د دل درد نوزاد را به همراه دارد .البته این دل درد نوزادموقتی است و به راحتی با تغییر غذای کودک قابل رفع می باشد، و می بایستی کودک به طور طبیعی در طول شبانه روز سه مرتبه اجابت مزاج داشته باشد.

عفونت روده در کودک

عفونت روده در کودک آنفولانزای معده هم می گویند و علائم آن دل درد، اسهال، حالت استفراغ و تهوع و گاهی هم توأم با تب ظاهر شود. این مشکل از طریق تماس با فرد یا اشیاء آلوده و همچنین مصرف غذا و آب آلوده قابل انتقال است.

برخورد اشیاء با شکم

کودک در بعضی از موارد هنگام ورزش و بازی ضربه به منطقه شکم او خورده و دچار دل درد می گردد.

وجود هوا در شکم

وجود هوا در دستگاه گوارشی در شیرخواران به مراتب بیشتر از کودکان در سنین بالاتر است.

مسمومیت غذایی

این بیماری زمانی سراغ کودک می آید که در غذای کودک ارگانیسم های مضر مانند باکتری، ویروس و یا انگل استفاده شده باشد.

لاکتوز

بدن بعضی از کودکان با قند شیر یا همان لاکتوز عکس العمل نشان داده و قادر به هضم آن نیستند، و در صورت مصرف دچار دل درد و نفخ شکم می شوند، که در این موارد باید به متخصص تغذیه مراجعه کرد.

قولنج

قولنج کردن کودک یکی ازعوامل واکنش به دل درد نوزاد است که این بیماری را در نوزادان پدید می آورد و کودک در این موقعیت شروع به گریه خواهد نمود. نور و صدای زیاد، مکمل نبودن سیستم عصبی، ترس و یا هیجان و تولید گاز می تواند در بروز آن نقش مؤثری داشته باشد. علائم قولنج: دفع گاز زیاد، جمع کردن پاها به سمت شکم و سفت شدن شکم کودک و همنچنین هنگام گریه کردن رنگ پوست قرمز می شود.که این علا,م نشانه دل درد نوزاد است

عفونت های مجاری ادراری

دل درد نوزاد حتی میتواند عفونت مجرای اداری را پدید بیااورد و نیز باعث تکرر ادرار و درد در زمان ادرار کردن را دارد.

فتق پنهان

هنگامی که قسمتی از دیوارهای شکم به دلیل ضعیف شدن قسمتی از بافت داخلی بیرون می زند و این بیماری یک وضعیت اورژانسی است.

آپاندیس

واکنش به دل درد نوزاد(کولیک) میتواند باعث اپاندیس که در پایین سمت راست شکم قرار دارد شروع به درد نماییدو وقتی این عضو بدن التهاب پیدا می کند، اورژانس پزشکی اتفاق افتاده هر چه سریعتر باید مورد عمل قرار گیرد. چون در صورت پاره شدن آپاندیس امکان مرگ هم وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *