تقویت ریه در سالمندان

تقویت ریه در سالمندان ، وقتی در مورد سلامتی خود فکر می کنید ، آیا به سلامت ریه های خود نیز فکر کرده اید؟ دانستن این نکته که لازم است به فکر تقویت ریه در سالمندانپرستار سالمند خود در مقابل شرایط انتشار ویروس کرونا قوی و سالم نگه دارید امری بسیار مهم و ضروری است.
به دلیل اینکه ریه ها در مقابل چشم های ما نیستند ممکن است کمتر مورد اهمیت قرار گیرند و ما به معنای واقعی کلمه نفس می کشیم بدون اینکه به عملکرد تنفس و عملکرد ریه ها فکر کنیم.

با این حال ، ریه های سالم برای سلامت کلی شما مهم هستند. بهبود تقویت ریه در سالمندان باعث عملکرد مناسب ریه می شود و به سالمند کمک می کند تا فعال بمانید و کیفیت کلی زندگی خود را بهبود بخشد.

بنابراین بسیار مهم است که تقویت ریه در سالمندان را فراموش نکنید.

انجام نکاتی برای تقویت ریه سالمندان

۱. ورزش:
انجام فعالیت های ورزشی مانند پیاده روی و شنا، باعث تقویت ریه می شود. برای افراد سالمند، ورزش های سبک مانند یوگا و تمرینات تنفسی نیز مناسب هستند.

۲. تمرین تنفسی:
تمرین تنفسی مانند انجام تمرینات عمیق تنفس، تمرین تنفسی پرانایاما و تمرین تنفسی تنظیم شده. بهبود قابل توجهی در رفتار تنفسی داشته. و به تقویت ریه کمک می کند.

۳. پایین آوردن تنفس سیگار:
شیشه کردن سیگار ممکن است باعث آسیب ریه شود. که باعث کاهش سطح فعالیت آنها می شود. این مسئله می تواند با پایین آوردن تنفس سیگار به حداقل کاهش یابد.

۴. داشتن شرایط مساعد برای زندگی:
مراقبت از شرایط محیطی مثل درجه حرارت، رطوبت هوا و آلودگی هوا می تواند به حفظ سلامت ریه کمک کند.

۵. مراجعه به پزشک:
مراجعه به پزشک برای بررسی سلامت ریه و درمان بیماری های ریه مانند بیماری های مزمن انسدادی ریه و آسم می تواند به تقویت ریه و افزایش سلامت کلی بدن کمک کند.

وقت خود را در فضای باز بگذرانید

لازم است وقتی را در نظر گرفته که هر روز سالمند خود را بیرون ببروید تا هوای تازه تنفس کند. کیفیت هوای بیرون از خانه معمولاً از کیفیت هوای داخل خانه و محل کار بهتر است.

گذراندن وقت بیشتر در خارج از منزل ، باعث می شود که کمتر در معرض آلاینده های هوای داخل خانه قرار بگیرید.خود این امر باعث تقویت ریه در سالمندان میگردد.

فقط به یاد داشته باشید که ایمنی و مراقبت در برابر آفتاب را انجام دهید و از پوست سالمند در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کنید.
تقویت ریه در سالمندان

کیفیت هوای داخل را بهبود ببخشید

در حالی که بهتر است بیشتر وقت سالمند در فضای باز بگذرانید ، اما باز هم باید در خانه خود وقت گذرانید.

داشتن یک خانه بسیار تاثیر گذار است . لازم است مرتبا ملحفه ها را بشویید و درفواصل شستشو آنها را جاروبرقی بزنید تا گرد و غبار را از آنها جدا نمایید .

فیلترهای هوا را مرتباً در خانه تعویض کنید. سازمان حفاظت محیط زیست توصیه می کند که هر ۶۰ تا ۹۰ روز فیلترهای هوای داخلی خانه را تعویض کنید. اگر حیوانات خانگی دارید ممکن است مجبور شوید این کارها را بیشتر انجام دهید.

روش های تقویت ریه آب بیشتری بنوشید

هیدراته ماندن بدن در حد تعادل می تواند برای سلامت کلی بدن مهم باشد و همچنین به ارتقا. عملکرد تقویت ریه در سالمندان کمک می کند. نوشیدن آب به نازک شدن مخاط تولید شده توسط ریه ها کمک می کند ،

که تنفس را آسان می کند. این امر خصوصاً در مورد افراد مبتلا به بیماری های ریوی مانند COPD بیشتر صدق می کند.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن دلیل اصلی COPD ، سرطان ریه و مرگ های قابل پیشگیری است. ترک سیگار – درتقویت ریه در سالمندان شما اهمیت بسزای دارد و خطر ابتلا به بیماری های مزمن ریه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
برای ترک سیگار هرگز دیر نیست. ترک دخانیات در هر سنی مزایای سلامتی را به همراه دارد و کیفیت زندگی فرد را بهبود می بخشد.

روش های تقویت ریه : از قلیان و سیگار های الکترونیک دوری کنید

هیچ راهی ایمن برای استفاده از دخانیات وجود ندارد. این شامل سیگارهای الکترونیکی و بخار است. در حالی که سیگارهای الکترونیکی اغلب به عنوان جایگزین ایمن تری برای سیگار کشیدن مورد بررسی قرار می گیرند ، تحقیقات زیادی در باره تاثیرات تاثیرات سیگارهای بخار و الکترونیکی بر بروز آسیب ریه و بیماری های ریوی در حال انجام است.
توتون و تنباکو به هر شکل اعتیاد آور است و خطر ابتلا به مشکلات مختلف سلامتی از جمله بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

اطرافیان را ترغیب کنید سیگار نکشند

هنگامی که تصمیم به سیگار کشیدن یا استفاده از قلیان می گیرید ، دیگر سالمندان شما حق انتخاب ندارند. انتشار و تنفس دود سیگار کشیدن شما به اندازه سیگار کشیدن کشنده است. این خطر سبب افزایش ابتلای اطرافیان شما به مشکلات مزمن سلامتی از جمله COPD و سرطان ریه می باشد.

روش های تقویت ریه : ورزش کنید و فعال بمانید

شما می دانید که برای تقویت ریه در سالمندان و داشتن عضلات خوب سالمندان نیاز به ورزش دارند. ریه ها نیز به تحریک نیاز دارند! فعالیتهای منظم روزانه باعث نمی شود که ریه های به سختی کار کنند. فعالیت بدنی و ورزشی را انتخاب کنید که سالمند نفس عمیق تری بکشید.
ورزش مناسب ریه ها را تقویت می کند ، ظرفیت ریه را افزایش می دهد و به پاکسازی ریه ها کمک می کند.

برای تقویت ریه در سالمندان روشهای انجام تمرینات تنفسی را امتحان کنید

مانند فعالیت های بدنی ، تمرینات تنفسی می توانند ریه های سالمند شما را تقویت کنند ، عملکرد ریه ها را بهبود بخشند ، ظرفیت ریه ها را افزایش دهند و به پاکسازی ریه ها کمک کنند.

از ابتلا به بیماری تنفسی پیشگیری کنید

سرماخوردگی یا بیماری تنفسی بلافاصله بر سلامت ریه تأثیر می گذارد ، اما همچنین می تواند منجر به عوارض جدی تری نیز شود.

عادت کنید دستان خود را با آب و صابون بشویید.

فرد سالمند به هیچ عنوان نباید با دستان نشسته صورت خود را لمس کند. این امر علی الخصوص در دوران انتشار ویروس کووید ۱۹ از اهمیت بسیار بالای برخوردار است.
وقتی انتقال ویروس در جامعه شایع شده است. از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید. حداقل دو متر از سایر افراد فاصله گرفته و از ماسک استفاده نمایید. تا تحت تاثیر این ویروس قرار نگیرید.

اگر سالمند بیمار هست در خانه بماندتا سبب آلودگی افراد دیگر به این ویروس نشود.
برای بیماریهای تنفسی مانند ویروس آنفولانزا واکسن بزنید که لازم است این واکسن در اوایل پاییز تزریق گردد تا تاثیرات مثبتی بر سلامت افراد بگذارد .

لازم است گروه های پر خطر مانند افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند ، سالمندان و زنان باردار حتما برای تزریق این واکسن در زمان درست اقدام نموده و از خود در برابر ابتلا به آنفولانزای فصلی مراقبت نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *